Maak deel uit van het flonk team
Ben jij op zoek naar een dynamische en uitdagende baan in de hotelbranche? Wil jij deel uitmaken van een toegewijd team dat streeft naar perfectie en het overtreffen van de verwachtingen van onze gasten? Dan nodigen wij jou uit om te solliciteren en onderdeel te worden van ons team.
Voordelen van het werken bij Flonk Hotels
Bedrijfsfitness
Wij zijn betrokken bij jouw gezondheid en het welzijn. Daarom bieden wij de mogelijkheid te sporten met € 10,- korting per maand bij maar liefst meer dan 3200 locaties in Nederland. Bijvoorbeeld een fitnesschool bij jou om de hoek, een CrossFitbox op de route naar je werk of de yogaschool waar je al jaren lid bent
Fietsplan
Wij willen fietsen zoveel mogelijk stimuleren. Dit doen we door jou de mogelijkheid te bieden om een fiets aan te schaffen tegen aantrekkelijke voorwaarden.
Korting in ons restaurant Meerwold
Neem je familie en/of vrienden mee naar ons restaurant Meerwold Eten & Drinken en krijg 25% korting op de gehele rekening.
Ontwikkelbudget
Flonk Hotels wil graag een omgeving bieden waar ruimte is om te werken aan je persoonlijke ontwikkeling. Voor iedere medewerker stellen wij een ontwikkelingsbudget van € 500,- per jaar beschikbaar.
Trotse winnaar van de Dutch Hotel Award 2024
Onze Flonkers
Guus
Front office medewerker
Guus werkt nog maar kort bij de Front office van Flonk Hotel Groningen Zuid, maar voelt zich al enorm op zijn plek. Hij begint met het beschrijven van zijn stage bij de receptie. “Die stage heeft geleid tot een baanaanbod; sinds januari 2024 ben ik vol energie begonnen aan de Front office.” Tijdens zijn stage had hij al meteen een goed gevoel over Flonk Hotels. Guus zit op dit moment in het laatste jaar van de middelbare hotelschool en zou na zijn afstuderen graag fulltime aan de slag gaan bij Flonk Hotels. Hij is dankbaar dat zijn tijd bij Flonk Hotels hem kalmer en zelfverzekerder heeft gemaakt: alle taken die hij nu uitvoert, heeft hij van zijn stagebegeleider mogen leren. Zowel Paula als Roelof hebben hem altijd goed begeleid. Guus benadrukt hoe bijzonder zijn periode bij Flonk Hotels is: “Ik heb met iedere afdeling goed contact. Je kan merken dat iedereen met plezier naar het werk komt en zich altijd positief inzet”.
Zijn taken bestaan uit vragen beantwoorden per e-mail of telefoon, tot aan het welkom heten en uitchecken van de gasten. Ook rijdt hij regelmatig in de shuttlebus om de hotelgasten naar de binnenstad te brengen. Zijn taken omvatten eigenlijk alles wat betreft de gasten betreft. “De afwisseling in het werk houdt het interessant”, legt hij uit.
Heleen
Front office medewerker
Heleen heeft haar weg gevonden binnen Flonk Hotels. “Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen de hotelbranche, maar de standaardprocedures en de onpersoonlijke aanpak van de grote hotelketens trekken mij niet”. Toen ze vorig jaar een vacature van Flonk Hotels voorbij zag komen aarzelde ze geen moment. “De sollicitatieprocedure verliep verrassend snel en het contact was vanaf het begin gemakkelijk en open” vult ze aan.
Wat Heleen bijzonder fijn vindt binnen Flonk Hotel Groningen Centre, is de kleinschaligheid en de ruimte voor eigen inbreng. “Ik voel me echt gehoord hier” legt ze uit. In haar rol bij de Front office, waar ze afwisselend de vroege diensten en late diensten draait, houdt ze zich bezig met alles wat met de receptie te maken heeft – van het uitchecken en inchecken van gasten tot het vervangen van een lamp. Een vraag die aan Heleen vaak gesteld wordt is wat ze bij Flonk Hotels heeft geleerd waar ze het meest trots op is. Zonder aarzeling antwoordt ze ‘geen nee verkopen’ aan gasten. “Alles is mogelijk, en als het op het eerste gezicht niet mogelijk lijkt, dan vinden we een manier om toch aan de wensen van gasten te voldoen. Deze aanpak heeft me geleerd altijd een extra stap te zetten om de gasten een stap voor te zijn.”
Charlotte
HR-adviseur
In haar rol als HR-adviseur bij Flonk Hotels heeft Charlotte een breed scala aan verantwoordelijkheden, die ze samenvat met een glimlach: “Alles van a tot z dat met medewerkers te maken heeft, zoals het HR-beleid continueren, werving en selectie, verzuim, contracten opstellen en de schakel zijn tussen het management en de medewerkers.” Charlotte vertelt hoe belangrijk het is om dicht bij de mensen te blijven en werkelijk te begrijpen wat hen beweegt. Elke medewerker heeft zijn of haar eigen verhaal, behoeften en ambities. “Weten wat er speelt, is voor mij belangrijk”. Haar werk heeft haar geleerd om verder te kijken dan het gebruikelijke “Hoe gaat het?” en echt aandacht te geven aan de kleine, persoonlijke details die iemand bezighouden.
Met jaren ervaring op het gebied van HR, weet Charlotte als geen ander hoe belangrijk het is om een balans te vinden tussen werk en vrije tijd. In haar vrije tijd is ze veel aan het sporten. Haar liefde voor sport strekt zich uit over krachttraining tot het opzoeken van de natuur met haar mountainbike fiets.
Rik
Food & Banqueting specialist
Sinds 2016 is Rik bij Flonk Hotels werkzaam. “Ik ben ooit begonnen als ontbijtmedewerker, maar nu ben ik uitgegroeid tot een allround Food & Banqueting specialist. Dat betekent dat ik betrokken ben bij alles in het restaurant en de banqueting afdeling, van ontbijt, lunch en diner tot het klaarzetten van de benodigdheden voor symposia, congressen en vergaderingen.’’ Hij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt en begeleidt de mensen die deze evenementen organiseren. Presteren op hoog niveau doet hij niet alleen door de week bij Flonk Hotels, maar ook in de weekenden, namelijk met snooker. “Snooker is voor mij niet zomaar een hobby, het is een obsessie,” deelt Rik enthousiast. Als trotse vader van twee dochters, weet hij goed te balanceren tussen zijn gezin, sport en werk bij Flonk Hotels. “Mijn dochters zijn mijn grootste fans,” lacht hij. Rik speelt snooker op landelijk niveau, een prestatie die niet onopgemerkt is gebleven.
Het leukste aan zijn baan? Dat is de vrijheid zegt Rik. “Natuurlijk zijn er taken die gedaan moeten worden, maar ik heb de mogelijkheid om er mijn eigen draai aan te geven. Ik kan zelf bepalen hoe ik de service verleen, en dat vind ik geweldig. Af en toe een grapje maken, lachen met de gasten, en een vleugje humor toevoegen, dat maakt het werk voor mij echt leuk.” Samen met zijn collega’s zet hij zich elke dag in om iets moois neer te zetten. Doordat Rik al jaren werkzaam is bij Flonk, zijn sommige werknemers meer geworden dan alleen collega’s. “Het is een heel leuk team, stuk voor stuk passen ze perfect in wat ze doen.”
Suzanne
Salesmanager
Suzanne, salesmanager, werkt inmiddels al bijna tien jaar met veel plezier en toewijding bij Flonk Hotels. Haar taken en verantwoordelijkheden binnen Flonk Hotels zijn divers en breed georiënteerd. Ze houdt zich bezig met de gehele commerciële zakelijke markt, waarbij ze de activiteiten van het hotel op diverse vlakken vermarkt. “Mijn takenpakket omvat acquisitie, relatiebeheer, vertegenwoordiging op beurzen en het beheer van ons bestaande netwerk,” vertelt Suzanne met trots.
“Wat is iets wat je bij Flonk Hotels geleerd hebt waar je trots op bent?”. Suzanne moet even nadenken, “Het vertrouwen dat mijn ideeën ertoe doen” zegt ze uiteindelijk. “Vanaf het begin werd ik aangemoedigd om vrijuit mijn suggesties voor te stellen. Er wordt echt goed geluisterd en dat geeft een gevoel van waardering.”. Ze legt uit hoe er binnen Flonk Hotels geen barrières zijn als het gaat om communicatie. “Alles is bespreekbaar en iedereen is benaderbaar.” Suzanne benadrukt dat ze het belangrijk vindt om altijd aan commerciële resultaten te werken, maar tegelijkertijd de tevredenheid van de gasten niet uit het oog te verliezen. Dit doet ze samen met een diverse club collega’s. Het leuke aan de diversiteit is dat iedereen iets unieks inbrengt. “Er hangt altijd een ontspannen sfeer in het hotel.”
Op de vraag op welke werkprestatie ze het meest trots is, heeft ze een duidelijk antwoord. “Ik stond op het dak van het hotel om het nieuwe merk Flonk aan te kondigen. Dat was letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt in mijn carrière.”
Christa
Ontbijtteam
Christa is al twee jaar een vaste kracht binnen het ontbijtteam van Flonk Hotel Groningen Centre. Bij Flonk Hotels wordt er veel waarde gehecht aan een open communicatie en een gelijkwaardige behandeling van iedere medewerker. Christa benadrukt hoe speciaal dit is. “Bij Flonk Hotels neemt men je echt serieus en wordt er naar je geluisterd. Dat vind ik belangrijk. Onze Hotelmanager staat niet boven ons, maar staat gelijk aan ons, dat maakt het heel bijzonder.” Christa benadrukt het belang van geven en nemen op de werkvloer, maar vooral in het respecteren van ieders gelijkwaardigheid. Zelf toont ze respect en gelijkwaardigheid door humor mee te nemen in haar dagelijkse werkzaamheden. “Ik neem mijn werk serieus, maar er moet ook gelachen worden.”
Op haar 64ste vindt ze nog altijd vreugde in de simpele dingen van het leven. Ze wandelt vaak door het Noorderplantsoen, fietst graag rond en geniet van een goed glas bier op het Zuiderdiep. Haar ochtenden beginnen vroeg, met het klaarmaken van het ontbijt en het schoonmaken van tafels, maar ze vindt tijd om te praten. “Praten met de gasten is leuk”, voegt ze eraan toe, “en in de middag ben ik lekker vrij.”
Ageeth
Financiële administratie
Ageeth, 47 jaar oud en woonachtig in Vries, vertelt met trots hoe ze al 21 jaar bij dezelfde organisatie werkt, waarmee ze één van de langstzittende medewerkers binnen de Flonk Hotels is. “Ik begon aan de receptie, een plek waar ik veel over de organisatie en onze gasten heb geleerd.” Door de jaren heen is Ageeth doorgegroeid binnen het bedrijf, met nu een verantwoordelijke functie in de financiële administratie.
“De organisatie is letterlijk en figuurlijk altijd in beweging,” legt Ageeth uit. “Het leukste aan mijn baan is het gepuzzel”, zegt Ageeth met een opgewekte toon. “Toen ik aan de receptie werkte, stond ik aan de voorkant van het bedrijf. Het was direct en persoonlijk.” Nu, in mijn huidige functie, zit ik meer aan de achterkant. Als verantwoordelijke voor de financiële administratie ben ik onder andere bezig met betalingen, het opsporen van oude facturen en het versturen van e-mails.” Het geeft me een enorme kick wanneer alles up-to-date is en klopt. Binnen Flonk Hotels is ze een echte duizendpoot. “Het begint allemaal bij het inboeken van facturen; ik zorg ervoor dat elke factuur correct wordt geregistreerd in ons systeem. Daarna volgt de verwerking van betalingen, zowel inkomend als uitgaand, om ervoor te zorgen dat onze rekeningen up-to-date zijn.” Haar dag wordt verder gevuld met o.a. het behandelen van vragen van de Front office medewerkers en zij is het eerste aanspreekpunt voor partners.
Justin
Valetparker
Justin uit Roden werkt al een paar jaar in de weekenden bij Flonk Hotels als valetparker. Zijn weg naar deze kans was persoonlijk; een vriend introduceerde hem: “In het weekend werken biedt mij een unieke kans”, vertelt Justin over zijn rol in de valetparking. Het plezier in zijn werk komt vooral naar voren tijdens zijn vrijdagse uitdaging van het ‘puzzelen’ met verschillende auto’s. “Het is belangrijk om zorgvuldig om te gaan met het kostbare bezit van de gast. Het geeft een gevoel van verantwoordelijkheid.”
Justins voldoening komt niet alleen voort uit het werken met verschillende auto’s, maar ook uit de kleine dagelijkse successen. “Een druk weekend geeft mij altijd extra energie. Het is een fijn gevoel als ik op zondag kijk naar een lege garage, wetende dat alle auto’s veilig zijn in- en uitgereden”.
Het contact met collega’s is voor Justin een belangrijk onderdeel van zijn werkervaring. Als valet parker staan gastvrijheid en vertrouwen centraal, en dat valt duidelijk op in de manier waarop hij en zijn collega’s met elkaar omgaan. “We kunnen het goed met elkaar vinden”, legt hij uit.
Lisa
Front Office manager
Sinds januari 2024 is Lisa werkzaam bij Flonk Hotel Groningen Centre, waar ze de rol van Front Office manager bekleedt. Met jaren ervaring is dit een rol die op haar lijf geschreven is. Lisa heeft bijna vier jaar in Dokkum gewerkt. “Daar was ik eigenlijk de rechter- en linkerhand van de hotelmanager.” benoemt Lisa. Lisa kijkt met blijdschap terug op haar sollicitatiegesprek bij Flonk Hotels. “Natuurlijk was ik enorm zenuwachtig. Ik maakte me zorgen of ze me wel geschikt zouden vinden voor de functie. Ze herinnert zich het eerste gesprek met Charlotte (HR) en Jelle (hotelmanager): “Het was een gezellig gesprek. We hebben anderhalf uur zitten praten, en dat voelde meteen als een goede klik. Dat gaf me veel vertrouwen.” Lisa vertelt met enthousiasme over haar dagelijkse verantwoordelijkheden, “ik geef leiding aan het receptieteam,” legt ze uit. “Maar mijn rol gaat veel verder dan dat. Ik denk ook mee in het totaalplaatje van het hotel. Er zijn nu bijvoorbeeld proefkamers in ontwikkeling, en daarbij bekijken we wat goed is voor het hotel op de langere termijn.”Wat Lisa het meest waardeert aan haar rol, is hoe toegankelijk ze is voor haar collega’s en hoe snel mensen haar vertrouwen. “Dat vind ik een hele belangrijke basis in een receptieteam.”
Lisa vervolgt: “Het is hier heel vrij qua hoe je met elkaar omgaat. Maar als je een collega aanspreekt op een verbeterpunt, dan accepteert de collega het ook en wordt het meteen toegepast. En andersom net zo. Iedereen gaat heel respectvol met elkaar om.”
Roelof
Front office manager
Roelof is Front office manager van Flonk Hotel Groningen Zuid, een rol die zowel de verantwoordelijkheid over receptie, het beheer van bootjes, de technische dienst als de schoonmaak omvat. Roelof, die zelf een fervent vogelspotter is in zijn vrije tijd, ziet veel overeenkomsten in zijn hobby en werk bij Flonk Hotels: “Het is de verrassing die het bijzonder maakt. Je weet nooit wat je gaat tegenkomen, elk moment kan iets speciaals brengen.” Deze overtuiging past hij toe in zowel zijn werk als hobby. “Mijn werk bij Flonk Hotels is veelzijdig; geen dag is hetzelfde.” Met een glimlach concludeert hij: “Net als bij vogelen, gaat het bij mijn werk niet om het zoeken, maar om tegenkomen van unieke momenten.”
Acht jaar geleden begon Roelof zijn carrière bij Flonk Hotels als stagiair. Reflecterend op zijn groei binnen het bedrijf zegt hij: “Het was veelal timing, ik was op het juiste moment op de juiste plek.” Deze woorden passen bij Roelof als persoon en vatten samen hoe onverwachte momenten kunnen leiden tot blijvende veranderingen in zijn leven en werk. Gevraagd naar de werkprestatie waar hij het meest trots op is, antwoordt Roelof met een bescheiden glimlach: “Mijn grootste trots ligt in mijn groei bij Flonk Hotels. Ik begon als stagiair en ben doorgegroeid binnen de organisatie”. Organisatiebreed benadrukt Roelof hoe essentieel het is om een goed team te hebben: “We hebben een laag ziekteverzuim en personeelsverloop, wat aangeeft dat de werksfeer uitstekend is en collega’s graag bij ons zijn”.
Vacatures
Open sollicitatie
Meld je aan als Flonk Friend en ontvang €7,50 korting
Bedankt voor het aanmelden. Gebruik code FLONKFRIEND bij het boeken.
- Kosteloos annuleren tot 18:00 uur op dag van aankomst
- Gratis kamer upgrade indien mogelijk
- €2 korting op ontbijt
Korting op je overnachting?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang €7,50 korting.
Ontvang korting